treland.blogg.se

Semester

Krabi

Kategori: Allmänt

Hej!
 
Vi hade en ganska tuff natt på vårt billiga övernattnings hotell. Hur kan man ta 159 kr för ett rum med frukost+hämtning och avlämning på flygplatsen.Det blev inte många minuters sömn för oss,men vi har semester.
 
När vi steg av planet i Krabi kändes det som riktig semester värme, hurra! Vi bokade snabbt en taxi (vi är rutinerade på detta) för färd till vårt hotell, ett av de hotellen vi bodde på i fjor och som trivdes bra på. Detta året fick vi ett bättre läge på rummet än förra året vilket vi tackar för, receptionisten blev så glad när han hörde att vi bott här tidigare och trivts.
 
Det blev en snabb upppackning av badkläderna och rätt ner till poolen, ni skulle bara veta hur härligt det var. Hett som bara den och en lurig vind (så det gick som vanligt, vi är lite smått röda, ovanligt eller hur Mickis!). När vi hade solat och badat någon timme började vi känna oss lite sugna på mat. Jag fixar sa min kära fru och for iväg till poolbaren och beställde. När hon kom tillbaka undrade jag vad hon beställt, du får se sa hon, och han kommer in med hur mycket mat som helst. Jag frågade henne vad kostade detta och hon svarade, vet inte,  jag har semester. För er som inte semestrat med Iréne kan jag berätta att hon inte tar i en peng på semestern, hon låter mig sköta det ekonomiska.
 
När klockan började närma sig eftermiddag drog vi oss upp på rummet för lite vila innan vi skulle gå ut och äta.Vi hade bestämt att vi skulle försöka hitta en trevliga restaurangen som vi besökte förra året och vi hittade den och maten smakade lika bra i år. Sen blev det en liten runda upp på stan för att handla och nu sitter vi på balkongen och dricker öl och lite annat.
 
Ha de bra!
/P

Kommentarer

  • Michaela säger:

    Kan vi få en bild på kräftorna?

    Svar: Tyvärr, sådana bilder kan inte publiceras offentligt:-)/Iréne
    treland.blogg.se

    2013-02-06 | 15:17:23

Kommentera inlägget här: